четвъртък, 3 октомври 2013 г.

PR от първо лице: Росица Великова, мениджър на агенция “Ла мезон” – Русе

Практическият опит е безценен! 
В трудовото ми поприще се наложи в продължение на много години да изпълнявам едновременно ролята на човек за връзки с медиите и на журналист. Това на пръв поглед трудно съчетание на професии се оказа изключително полезно за мен. Благодарение на него успях да науча как се “случват” нещата от двете страни на бариерата, както е прието да се казва.
Успях да набележа и много грешки, които допускат пиари и репортери, и надявам се, да се поуча от тях. Събрах своята методология за работа с журналисти в едно практическо ръководство и в курсовете по PR  и връзки с медиите, които агенция “Ла мезон” – Русе организира.
Надявам се, че мога да бъда полезна с впечатленията, анализите и съветите си, набрани след благоприятната възможност да изследвам и наблюдавам пряко двете страни на комуникационния процес. Изхождайки от разбирането, че комуникацията е много важна – както вътре в една организация, фирма, структура, но и с външната аудитория, предлагам конкретни съвети и стъпки, които всеки, осъзнал това, може да приложи. 
Когато започнах да се занимавам с професията на “говорител” на институция, нямаше пиар фирми, нито дори пиари във ведомствата. Имаше “говорители”, и то в няколко институции, които отговаряха на репортерските обаждания по телефона и диктуваха съобщението за деня, ако изобщо имаше такова. За електронни пощи не можеше и да става дума, най-много журналистите да получат на факса си кратко прессъобщение. Повече интуитивно, отколкото научно обосновано, аз бях убедена в онези години, че тази професия има бъдеще. Освен това бях категорична, че изпреварващата информация дори за негативните събития в едно ведомство може да донесе на същото това ведомство само позитиви и да приглуши клюките и отрицателната нагласа в общественото пространство.
Оказах се права. Затова продължих паралелно с работата ми на кореспондент на национални медии, тук, в Русе, да се занимавам и да прокарвам ролята на връзките с обществеността. И не се вземам крайно сериозно с каквото и да се захвана, иначе става лошо :) Но…знам какво правя и не спирам да се уча!
Теоретичната подготовка както за журналиста, така и за човека за връзки с медиите, е едно добро начало. Практиката, уверявам ви, е друго измерение. Лично аз съм завършила “Българска филология”, самообразовала съм се многократно в хода на работата си като журналист и пиар. Практическият ми опит обаче е този, който най-много ми помага от момента, в който основах своя агенция за връзки с обществеността. Сега отговорността, която поемам , е още по-голяма, защото залагам не само своето име, но и това на клиентите си.
Моите препоръки в практическото ръководство и в курсовете, които водя, са насочени към всички, които смятат, че имат нужда да знаят повече за начина, по който работят медиите, отчитайки факта, че един кореспондент на национални издания има много по-разнообразен набор от наблюдения, тъй като се налага да пише за различни сфери, да опознае десетки видове бизнес, да научи важни детайли за хиляди хора, които се появават за кратко или пък остават трайно в медийното пространство.
Знанията, които курсистите ми получават, са с практическа насоченост, тъй като се случва в реалността така, че дори хора с университетски дипломи по PR представляват организациите си доста неефективно, което е загуба на ресурс, а това може да се избегне с малко усилия и обучение от практик. 
Обучението в агенция “Ла мезон” е предназначено за мениджъри, служители за връзки в медиите във всички организации; студенти, ученици, хора на свободна практика и др., които искат да добавят нови знания и практически умения към професионалната си експертиза. 
 
За връзка с мен: 
Росица Великова, мениджър на Агенция за връзки с обществеността и човешки ресурси „Ла мезон“, тел.0876400098.
Е-mail: velikova@pr-lamezon.com или pr_lamezon@abv.bg
Skype:la.mezon

Няма коментари: