сряда, 6 ноември 2013 г.

Отговорът навреме - ключов в работата с медиите

За да бъде полезен за организацията си и за медиите, с които работи, специалистът по връзки с обществеността трябва да отговаря на телефонните повиквания и на мейлите, които получава. Особено на тези от журналисти. Добре е отговорът да се дава своевременно. Ако един журналист не получи бърз и адекватен отговор на повикването си към пиара, той няма да може да си свърши работата. Понякога, а всъщност най-често, репортерът има минути или най-много час-два, за да довърши статия или да потвърди някаква информация.

За съжаление, това още не са го разбрали някои местни пиари, естествено на обществени институции. Понякога се чудя дори как бивши журналисти не проумяват колко е важна бързата реакция на репортерски въпроси. Това май пак е свързано с напълно погрешното разбиране, че пиарът е нещо повече от човека в медиата, че ставайки пиар, един вид си се издигнал в кариерата. Не, разберете го най-сетне, уважаеми колеги. Ако искате да сте добри в пиар професията, съдействайте максимално бързо и ефективно на журналистите. 
За щастие, повечето хора за връзки в медиите, дори в държавни структури, са изключително отзивчиви и вършат работата, за която им плащат, дори и повече - съдействат на медиите даже с елементарни жестове като телефони, имена, контакти..., защото пиарите и журналистите са партньори, а не врагове. Те са свързани професионално и няма да бъде иначе. 

А новините не чакат. Бързата реакция е ключова в сътрудничеството с медиите. Ако това не го разберат чиновниците в някои ведомства, нарочени за пиари, няма да успеят никога да получат общественото доверие, което може би заслужават. А дали го търсят?


Няма коментари: